چرا قیمت مناسب و رقابتی؟

چرا قیمت مناسب و رقابتی

در این مطلب سعی شده است به این دسته از سوالات پاسخ داده شود که قیمت رقابتی چیست؟ چرا قیمت مناسب و رقابتی تعیین کنیم؟ تعیین قیمت مناسب چه تاثیری در فروش دارد؟

قیمت مناسب و رقابتی محصولات یکی از جدیدترین سیاست های فروش و برندینگ در دنیا می باشد. برای رسیدن به محصولی با قیمت مناسب و رقابتی، لازم است هزینه های شرکت را بدون کاهش کیفیت محصول پایین آورد و بتوان قیمت تمام شده محصول را به صورت رقابتی حفظ کرد.

 

 تفاوت قیمت مناسب و رقابتی با قیمت ارزان

قیمت ارزان با قیمت مناسب متفاوت است. بعضی از مردم، قیمت ارزان را با قیمت مناسب به اشتباه می‌گیرند. شما در قیمت ارزان، به دنبال کالایی هستید که ازنظر قیمتی، ارزان‌تر از بقیه باشد و کیفیت خیلی مهم نیست؛ ولی برای خرید کالایی با قیمت مناسب، شما به دنبال کالایی هستید که همان کیفیت اصلی را داشته باشد ولی نسبت به بقیه، ازنظر قیمت مناسب‌تر باشد و خیلی به دنبال برند خاصی در این حوزه نیستید.

 

چگونه می توانیم با حفظ کیفیت، قیمت مناسب و رقابتی ارائه دهیم؟

  1. کاهش هزینه ها:

    اولین گام جهت دستیابی به سیاست ارائه قیمت مناسب، کاهش هزینه های تولید است. کاهش هزینه ها به معنای کاهش نرخ حقوق یا سود و منفعت نیست و یا حتی به معنای تخریب و کاهش کیفیت محصول یا خدمات نیست. بلکه به این معنا است که کسب و کار می تواند خیلی موثرتر و کارآمدتر در تولید و یا خدمات ظاهر شود. جهت کاهش هزینه های تولید می توان موارد زیر را نام برد:

  • بهینه سازی روش تولید
  • صحبت و مذاکره با تامین کننده­ها جهت کاهش هزینه های انبار و تامین مواد اولیه
  • استفاده مناسب و به جا از برون سپاری
  • مدیریت صحیح نیروی کار
  • بررسی و بهینه سازی مداوم هزینه های آگهی و تبلیغات
  • استفاده بهینه از فضای کسب و کار
  • استفاده از ابزارهای مالی و شیوه های پرداخت مناسب

 

  1. استفاده از استراتژی قیمت گذاری مناسب:

    استراتژی های قیمت گذاری به عنوان یکی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت مناسب، نام برده می‌شود. قیمت گذاری مناسب به شما کمک می‌کند بتوانید با استفاده از انتخاب مناسب‌ترین قیمت برای محصول خود، حاشیه سود خود را به حداکثر برسانید.

  2. دید متقابل خریدار و فروشنده:

    قیمت مناسب از دید مشتریان هدف چیست؟

در اغلب مواقع در جلسات و مذاکرات فروش، چالش ها، فشارها و مخالفت هایی بر سر قیمت ایجاد می شود، این مخالفت بر سر قیمت می تواند به دلیل عدم اعتماد، فوریت و ضرورت، مسائل رقابتی و یا هرچیز دیگری باشد. خیلی از خریداران این تصور را دارند که می­بایست حتما قیمت پائینی برای خرید محصولات پرداخت کنند؛ درحالیکه، این چالش ها می تواند با تعامل و ایده های جدیدی برطرف شود.

به عنوان مثال خریدار باید هنگام خرید مواد معدنی فلزی این مورد را در نظر بگیرد که برای تولید محصول نهایی یکسان می تواند از مواد اولیه باکیفیت و درجه خلوص بیشتر به میزان کمتری نسبت به مواد اولیه با کیفیت و درجه خلوص کمتر استفاده کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که پرداخت قیمت بیشتر برای محصولات با کیفیت تر در نهایت می تواند موجب کاهش هزینه ها شود. مگر اینکه خریدار بخواهد کیفیت را قربانی قیمت کند.

شرکت باسط فراور پویا توانسته با تکیه بر روش‌های نوین و بهینه برای فرآوری و تولید مواد معدنی فلزی، هزینه های خود را کاهش داده و با درک متقابل خریداران در راستای سیاست ارائه قیمت مناسب و رقابتی برای محصولات خود گام بردارد. برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات باسط فرآور می توانید “با ما تماس” بگیرید.

توضیحات جامع درباره عوامل تاثیر گذار بر قیمت اکسید روی در مطلبی جداگانه تحت عنوان “قیمت اکسید روی به چه عواملی بستگی دارد؟” ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat