تا حالا شده ایده ی کسب و کار خفن به ذهنتون برسه؟ اولین کسی که ایده رو باهاش مطرح کردین کی بوده؟ حقیقتش اینه که، ما دنبال آدمایی هستیم که ایده مون رو تایید کنند. چی از این قشنگ تره که یکی بگه عجب ایده معرکه ای!!!!
بعد از اینکه ما ایده کسب و کارمون رو پیاده کردیم و وارد بازار شدیم می بینیم هیچ خبری از مشتریای علاقه مند به محصول ما نیست که نیست، کسایی که حتی ایده ما رو تایید میکردن حاضر نیستند ی قرون هم برای محصول ما هزینه کنند. چرا؟ چی شد؟ کجا رفت اون همه تایید؟
بر می گردیم اول داستان همون روزی که از افراد می پرسیدیم ایده مون رو دوست دارن یا نه؟ ریشه همه چی همون جاست! چرا همه دروغ گفتن و زدن زیرش؟ نکنه من بد پرسیدم؟ نکنه از آدم های اشتباه پرسیدم؟
کتاب تست مامان به شما نشان خواهد داد که چطور می توانید این کار را بهتر انجام دهید و در کدام بخش کار ممکن است اشتباه کنید. این کتاب یک راهنمایِ سریع و کاربردی است که می تواند جلوی اتلافِ وقت، پول و حتی سکتهی قلبی ناشی از شکست را بگیرد!
جهت دانلود کتاب می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.
در کتاب تست مامان می خوانیم که:
چطور با مشتریها صحبت کنیم و با وجود دروغهایی که از همه میشنویم، بفهمیم که آیا ایدهی کسبوکارمان به درد می خورد یا نه؟
کتاب “تست مامان” این نظریه را بیان می کند که اگر شما از مادر خود دربارهی ایده کسب و کاری که دارید سوال کنید، حتما جواب می دهد که چقدر ایده خوبی داری، چقد تو خلاقی، چقد باهوشی و… و یا در بدترین حالت ممکن شما را ناامید نمی کند. در واقع مادرتان در مورده ایدهای که دارید بیشتر از همه به شما دروغ می گوید و دلیل این کار هم این است که مادرتان دوستتان دارد!
اما راب فیتزپاتریک نویسنده کتاب تست مامان اعتقاد دارد که اگر شما سوال های درستی بپرسید، هیچ دروغی هم نمی شنوید. و در کل اعتقاد دارد که این سوال اصلا سوال درست و مناسبی نیست و هر کسی را تشویق می کند که تا حدی در جوابش دروغ بگوید!
در کل این کتاب در مورد گفت و گو و هنر ارتباط برقرار کردن است. این کتاب به شما یاد می دهد که چطور یک گفت و گو را ایجاد کنیم و از آن اطلاعات مورد نظر خود را بدون اینکه از هدف اصلی گفت و گو فاصله بگیریم، بیرون بکشیم. در این کتاب گفت و گوهای زیادی وجود دارد که تکنیک ها و روش های پرسیدن سوالات درست در آن بررسی شده است.
جهت دانلود کتاب می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.
کتاب تست مامان شامل ۸ فصل به شرح زیر است:
- تست مامان
- دوری از داده های بد
- پرسیدن سوالای مهم
- پیچیده و رسمیش نکنین
- تعهد و پیش روی
- پیدا کردن گفت و گوها
- انتخاب مشتری ها
- برنامه ریزی و روند کار
این کتاب را چه کسانی باید بخوانند؟
- کسانی که در مورد توسعه مشتری مطالعه می کنند.
- فروشنده یا صاحب کسب و کار.
- منتور، حامی و یا سرمایه گذار استارتاپ ها.
- فردی که می خواهد از اجرایی بودن ایده خود مطمئن شود.
- کسانی که به دنبال جذب سرمایه هستند.
- کسانی که قصد راه اندازی استارتاپ دارند.
- کسانی که در پی کشف فرصت های تجاری هستند.
- کسانی که می خواهند کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند.
جهت دانلود کتاب می توانید اینجا کلیک نمایید.
درباره نویسنده
راب فیتسپاتریک نویسنده و کارآفرین است و مدیریت دو شرکت bootstrapped و VC-backed را برعهده دارد. دغدغه اصلی فیتسپاتریک نحوه تعامل با مشتریان به صورت رودررو بوده است، اما آنچنان که خودش ادعا میکند کتابهای موجود در اینباره به او کمکی نکرده بودند. کتاب “تست مامان” تلاشی برای رفع این دغدغهاش بوده است که به عنوان منبع درسی در دانشگاههای مختلفی از جمله هاروارد استفاده میشود.
جهت دانلود کتاب می توانید روی کلیک زیر نمایید.
جهت توسعه کسب و کار خود پیشنهاد می کنیم کتاب های زیر را مطالعه نمایید:
– کتاب پاداش (هوش کسب و کار [۱])