ورود چادرملو به اکتشاف در معادن عمیق

ورود چادرملو به اکتشاف عمیق درمعادن

ورود چادرملو به اکتشاف در معادن عمیق

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو: در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعاً در این راه به بهره گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های روز نیاز داریم.

در پی انعقاد توافقنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و تاسیس مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه این شرکت در برج فناوری و نو آوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر، رئیس، اعضای هیات علمی و جمعی از معاونین و استادان دانشگاه امیر کبیر پس از بازدید دو روزه از مجتمع‌های معدنی و صنعتی چادرملو در نشستی مشترک با مدیران، مشاوران و مجریان طرح‌های توسعه شرکت به بررسی راه‌های توسعه همکاری فی مابین پرداختند.

مدیرعامل شرکت چادرملو در این نشست با ارائه گزارشی از موفقیت‌های سال گذشته این شرکت در زمینه تولید، افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی و اجرای ضوابط زیست محیطی و تدابیر کاهش دهنده آسیب‌های ناشی از کرونا، مهمترین استراتژی‌های چادرملو را هوشمندسازی فرایند اکتشاف، استخراج و تولید برای ارتقای بهره وری، کاهش مصرف انرژی و داخلی سازی قطعات صنعتی و ماشین آلات عنوان کرد.

اصر تقی زاده گفت: در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعاً در این راه به بهره گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های روز نیاز داریم. این همکاری دانشگاه با صنعت ، گام عملی و بزرگی است برای نزدیک کردن نگرش‌های آکادمیک و خلاق با نگرش‌های صنعتی و تولیدی که می‌تواند تحولات عظیمی را در بستر مراکز علمی و تولیدی کشور به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: در‌های این شرکت به روی تمامی محققان ، نوآوران و متخصصان فنی و تخصصی باز است و از هرگونه پیشنهاد‌های عملی و اثربخش در تحقق اهدافمان استقبال می‌کنیم.

تقی زاده دو اولویت دیگر این شرکت را ساخت سلول‌های خورشیدی و ممبران‌های آب شیرین کن عنوان کرد و اظهار داشت: آماده هر گونه سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اعلام اینکه در برنامه راهبری دانشگاه، به دنبال حل مشکلات بخش‌های تولید و صنعت و مهارت افزایی هستیم، گفت: امیدواریم دستاورد این بازدید ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی و عملیاتی برای تداوم همکاری عملی و تنگاتنگ صنعت و دانشگاه باشد.

بهجتی رئیس دانشگاه اردکان هم با ابراز تمایل برای تطبیق گرایش‌های تحصیلی این دانشگاه با نیاز‌های صنعت اظهار داشت: خوشبختانه دیوار‌های بی اعتمادی بین صنعت و دانشگاه برداشته شده و تلاش داریم با بهره گیری از ظرفیت و توان علمی و دانشجویان در خدمت رفع نیاز‌های صنعت باشیم.

 

منبع : دنیای معدن 

تاریخ انتشار : 20خرداد 1400

شما میتوانید اخبار حوزه معدن و مواد معدنی را در سایت باسط فرآور پویا دنبال کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat