ورود نخستین محموله تجهیزات پروژه نورد کلاف به مجتمع فولاد بافق

فولاد بافق

گامی دیگر در راستای توسعه صنعت فولاد کشور/ ورود نخستین محموله تجهیزات پروژه نورد کلاف به مجتمع فولاد بافق

 

در راستای تأمین نیازهای داخلی و همچنین توسعه صادرات، اولین قسمت از تجهیزات پروژه نورد کلاف های صنعتی و ساختمانی وارد مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق شد.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه نورد کلاف های صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق 550 هزار تن در سال می باشد، گفت: میلگرد و مفتول به صورت کلاف از قطر 5/5 تا 20 میلیمتر در انواع مختلف ساختمانی و صنعتی، محصول نهایی این کارخانه است.
سیدمحسن ابوئی افزود: با بهره برداری از این کارخانه، علاوه بر افزایش تنوع محصولات شرکت، مواد اولیه تعدادی از صنایع پایین دستی مانندکارخانجات تولید الکترود، پیچ و پرچ، فنر، لاستیک سازی، سیم بکسل، فنس،کابل های برق فشار قوی، سیم آرماتوربندی و غیره تأمین و موجب اشتغال زایی و رونق اقتصاد کشور شده و تأثیر مثبتی در بخشی از زندگی روزمره مردم خواهد گذاشت.
وی همچنین افزود: در پروژه نورد کلاف های صنعتی و ساختمانی تجهیزات منوبلوک، حلقه ساز، خنک کاری و بسته بندی در امتداد خط تولید نورد میلگرد و بعد از آخرین قفسه نورد نصب می گردد و محصول تولیدی به صورت کلاف 2 تنی بسته بندی شده و به بازار قابل عرضه است.
خاطر نشان می شود مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در حال حاضر تولیدکننده انواع میلگردهای صنعتی و ساختمانی از سایر 8 تا 40 می باشد. امید است محصولات کلاف این شرکت در پایان امسال در خدمت صنایع کشور قرار گیرد.

 

تاریخ انتشار :15 اردیبهشت1400

منبع: آهن و فولاد بافق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat