شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌گذاری

شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌گذاری

شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌گذاری

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه از پذیرش محصول سیمان ۴ شرکت در بازار اصلی این بورس خبر داد که سرعت گرفتن پذیرش محصول شرکت‌های سیمانی نشان می‌دهد به زودی شاهد عرضه متمرکز سیمان در بورس کالا خواهیم بود.

ورود سیمان به بورس کالا به معنای کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست تا از این پس شرکت‌ها بتوانند بدون دخالت‌های غیرمنطقی در روند قیمت و البته در روند شفاف و کاملاً قابل رصد و نظارت شده به فروش محصولاتشان بپردازند و برای تولید آینده و صادرات برنامه ریزی کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، پذیرش سیمان ۴ شرکت پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و نود و یکمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ اول خرداد ماه جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

گفتنی است، مهدی زمانی سبزی رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس هفته گذشته اعلام کرد که طبق مکاتبات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقام عالی وزارت نسبت به خروج سیمان از نظام قیمت گذاری دستوری و رفع سهمیه بندی نظر مساعد دارد، از این رو با پذیرش مجدد شرکت‌های سیمانی در بورس کالا شاهد تقویت بازار، انجام رقابت، کشف صحیح قیمت سیمان جهت شفافیت هرچه بیشتر، حفظ حقوق سهامداران و همچنین حذف رانت خواهیم بود.

تاریخ انتشار : 1400/3/3

منبع خبر : خبرگذاری مهر

شما میتوانید اخبار به روز در حوزه معدن را در سایت باسط فرآور پویا دنبال کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat