تامین مس باید تا سال 2050 دو برابر شود

تامین مس

ایوان گلاسنبرگ، رئیس اجرایی گلنکور، روز سه شنبه گفت که شکاف تأمین در فلزات لازم برای جهان برای جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های تجدید پذیر در حال افزایش است.گلاسنبرگ در مجمع اقتصادی قطر گفت كه تامین مس تا سال 2050 باید یك میلیون تن در هر سال افزایش یابد تا تقاضای 60 میلیون تنی مورد انتظار را برآورده سازد.

وی گفت: ” امروز جهان سالانه 30 میلیون تن مس مصرف می كند و تا سال 2050، بر طبق این روند، باید 60 میلیون تن مس در سال تولید كنیم. ”

 

” اگر به 10 سال گذشته تاریخی نگاه کنید، ما فقط 500000 تن در سال اضافه کرده ایم … آیا ما پروژه هایی را برای تامین مس مورد نیاز داریم؟ من فکر نمی کنم من فکر می کنم این کار بسیار دشوار خواهد بود. ”

 

سهام بسیاری از شرکت های معدنی در سال گذشته دو برابر شده است،و این عمل به عنوان اقدامات پشتیبانی سیاست در اقتصادهای پیشرفته در پاسخ به تورم تحریک شده همه گیر covid-19  بوده است.

کالاها به عنوان یک مانع در برابر تورم عمل می کنند، به این معنی که انتظار می رود قیمت آنها بالا بماند.

در عین حال، انتقال به اقتصاد کم کربن و هدایت صندوق های محرک به زیرساخت ها تقاضای مواد اولیه را ایجاد می کند.

تقاضا برای مس برای استفاده در پروژه های انرژی های تجدیدپذیر و وسایل نقلیه الکتریکی در حال افزایش است. قیمت ها در ماه مه به بیش از 10 هزار دلار در هر تن رسید، قبل از اینکه هر تن در حدود 1500 دلار کاهش یابد.

بازارهای نیکل و کبالت طی چند دهه آینده با کسری مشابهی در عرضه روبرو هستند. گلاسنبرگ گفت: منابع نیکل برای رشد 250،000 تن اضافی در سال مورد نیاز است در مقایسه با نرخ تاریخی فقط 100،000 تن.

وی پیش بینی کرد تقاضای سالانه نیکل از 2/5 میلیون تن فعلی به 9.2 میلیون تن افزایش یابد.

 

منبع: mining.com

تاریخ انتشار :2 تیر 1400

شما میتوانید اخبار به روز در حوزه معدن و صنایع فلزی را در سایت باسط فرآور پویا دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat